Kõik sai alguse MultiMeediumi meeskonnale seatud eesmärkidest. Meie klient RemedyWay OÜ soovis luua Facebookis oma lehte, kasvatada selle kogukonda, pöörata inimeste tähelepanu loodusravile üldiselt, propageerida mahekasvatatud eestimaiset tatart ning selle tervendavaid omadusi, tõsta nende kirjastatud tervisealaste raamatute läbimüüki, suunata inimesi tegelema (ise) tervendamisega jmt.
Kokkuvõtvalt oli eesmärgiks suurendada tarbijate teadlikkust loodusravi valdkonnas.
Kuna eesmärgiks ei olnud ettevõtte tulude suurendamine, vaid tegemist oli pigem sotsiaalse projektiga, siis andis see meile ka vabamad käed…
Projektiga alustasime aprillis 2012. Loodud sai ettevõtte FB profiil, fotoalbumid, üldine strateegia.

RemedyWay Facbooki leht

Tegevused ja tulemused Facebookis:
• Paralleelselt FB konto loomisega said loodud RW kontod ka teistes SM kanalites: Twitter, Google+, Wikipedia, YouTube. Nendel toimus 2-3 esimese kuu jooksul aktiivne omavaheline linkimine (FB postitused kopeeriti ka mujale).
• Vikotriinid ja ära arvamised Facebookis (huvitavate küsimuste esitamine, fotode järgi ravimtaimede määramine). Osade kampaaniate puhul piirdus tasu tunnustamisega, mõnede puhul aga loosisime vastajate vahel RemedyWay tervisealast kirjandust (uus, aprillis ilmunud väike raamat oli atraktiivseks auhinnaks).
• Teavitamine ettevõtte uudistest ja käekäigust, osalemine suurüritustel ja laatadel.

Eelloetletud tegevused tõid järk järgult kasvu mai lõpus avatud e-poe tellimuste numbrites.
Postitasime fotosid ja videosid (ravimtaimedest, tatrakasvatusest Viira talus, uutest RW toodetest, jaemüügi kohtadest, osalusest laatadel ja messidel jms); jagasime loodusravialast infot üldiselt (teistelt samateemalistelt FB lehtedelt); avaldasime (jagasime FB-s) RemdyWay kodulehel tasuta terviseteemalist infot (näiteks: http://www.remedyway.ee/sulavasi_struktureeritud_vesi).

24.07.2012 postitasime erakordse üleskutse, et RemedyWay ostab kokku punaseid kärbseseeni! Tulemus seisuga 11.09.2012: 497 jagamist, 87 kommentaari, 210 foto „Like“´-i.

Palve korjata punaseid kärbseseeni

Mida see tegelikult tähendas: igal FB konto omanikul on keskmiselt 150 sõpra, st 497 jagamise teel nägi postitust ligi 74 550 inimest.
FB postitust reklaamisime eelarvega 65€ (koos halduskuludega), keskmine klikihind – 0,08€. Reklaami näidati kokku 95 000 inimesele.

Miks inimesed jagasid postitust vabatahtlikult oma seinale:
• Ilus, atraktiivne foto (mitmed lisasid kommentaari, et lähevad metsa sarnast fotot „jahtima“)
• Info oli tavapäratu, ainulaadne, ennekuulmatu, erakordne
• Heasüdamlik soov aidata, altruism
• Teenimisvõimalus – teistel juhtudel: kasu saamine, kokkuhoid, suur soodustus jmt

Tulemused meedias:
15.09. artikkel Eesti Päevalehes, ka Delfi.ee esiuudis:

29.09. artikkel ja esikaan Õhtulehes:

Artikkel Õhtulehes 01.10.2012

05.10. ETV saates Ringvaade põhjalik kajastus: järelvaatamise võimalus SIIN.


Pikem artikkel ajakirjas Tervendaja (novembri number)

Kokkuvõte numbrites:
• FB otsesed reklaamikulud: 65€+konto loomine (239€) ja haldus (57€ kuus)
• FB loosimistega seotud kulud: 30€
• RemedyWay e-poe tellimuste kasv 70%.
• Üldine huvitõus loodusravi võimaluste vastu (e-maili teel saadav tagasiside) – kuni 3 kirja päevas.
• Raamat-teatmiku „Toome oma tervise tagasi“ müüginumbrite kasv 30%. Oluline, et raamat ilmub alates 2008.a. ja see on 6. kordustrükk, seega enamusel esialgsel sihtgrupil oli see juba ammu olemas.

Positiivne:
• Tasuta kajastus ajakirjanduses: Eesti Päevaleht (sh Delfi.ee esiuudis), Õhtuleht (esikaan+tatrateemaline artikkel), ETV saade Ringvaade (samal ajal soovis intervjuud ka TV3), pikem artikkel ajakirjas Tervendaja nov. 2012.
• RemedyWay FB lehe püsiv fännide arvu kasv
• Facebookis suure tähelepanu all (108 jagamist): peatükk Virgo ja Ljudmilla Mihlesoo uuest, veel ilmumata raamatust „Sinu organism on võimeline lahti saama igasugusest haigusest (isegi vähktõvest) – võta kuulda ja aita teda“. Raamat ilmub 2013. aastal. TASUTA avaldatud: http://www.remedyway.ee/vahktobi

• www.remedyway.ee aina suurenev külastatavus (septembris 2012- 3600 külastust)

Mitte positiivsed mõjud:
• EPL ajakirjaniku pealiskaudne suhtumine ja sellest tingituna mõningane negatiivne alatoon;
• Suur meedia tähelepanu tõi Viira talu pererahvale kaasa suurema koormuse seoses konsultatsioonidega konkreetsete haiguste puhul abi saamisega loodusravi abil;

Kirjutas Kristi Lilleorg Sinha