Tänapäeva turundajad kasutavad järjest enam ära tehnoloogia arengust tulenevaid hüvesid, kaardistamaks tarbija igat sammu, muutes seeläbi kliendi ja kaupmehe vahelise suhtluse personaalsemaks kui kunagi varem. Reaalajas on võimalik jälgida kõiki tegevusi, mida klient sinu lehel ette võtab ja selle põhjal soovitada kliendile tooteid ning teenuseid, mis võiks talle veel huvi pakkuda.
Esirinnas klientide monitooringus on muidugi jaemüügiga tegelevad ettevõtted. Parimaid näiteid selles osas võib leida välismaiseid e-poode lehitsedes, sest loomulikult tähendab iga selline superlahendus ka suuremat investeeringut, mida paraku paljudel Eestis kaupmeestel tihti välja käia ei ole.
Enamikes Eesti e-poodides esialgu piirdub asi sellega, et soovitatakse sidustooteid või tooteid mida teised sama tootega tutvunud kliendid järgmisena vaatasid.

Kuid tehnoloogia järjest areneb ja nüüdseks on arenenud nii kaugele, et iga kliendi poolt tehtav samm salvestatakse ja analüüsitakse peensusteni läbi.
Näiteks kui ma vaatan e-poest naiste Nike jooksuriideid soovitab e-pood mulle järgmisena sinna juurde just Nike jooksujalatseid ja naistele sobivates värvides Nike pulsivööd. Järgmisel korral sama e-poodi külastades soovitakse juba tooteid vastavalt minu varasematele ostudele ja käikudele.
Klientide eelistusi kasutades on ka võimalik muuta uudiskirjad palju personaalsemaks kui kunagi varem. Näiteks, kui ostate rõivastega kauplevast e-poest oma väikesele piigale uued sandaalid, siis uudiskirjas teavitatakse teid uuest äsja müügile saabunud tüdrukute sügisriiete kollektsioonist.

Kindlasti suurendab selline personaalne suhtumine brändi lojaalsust ja keskmise ostu suurust, kuid kindlasti on ka kliente, kes tunnevad, end häirituna faktist, et iga nende sammu jälgitakse.
Eks otsuse, kes kuidas olemasolevaid tehnoloogilisi võimalusi ära kasutab on juba iga kaupmehe enda dilemma, kuid kindlasti maksab end tehnoloogia arenguga ja sellest tulenevate võimalustega kursis hoida.

Kirjutas Kristi Lilleorg Sinha