Foursquare rakendust kasutab maailmas üle 20 miljoni inimese. Iga päev tehakse maailmas üle 2 miljardi check-in`i.

Mis see Foursquare siis ikkagi on, millest nii palju kirjutatakse ja mida nii palju kasutatakse?
Foursquare on asukohapõhine sotsiaalvõrgustik nutitelefonidele. Check- in on võimalus enda asukoha määramiseks kasutades selleks nutitelefoni rakendust.
Foursquare rakendust kasutades on kasutajal võimalik leida endale sobiv lähedal asuv koht einestamiseks, poodlemiseks, auto remondiks jne.
Foursquare on hea moodus ettevõtetel leida uusi kliente ja võimalus innustada ja premeerida juba lojaalseid olemasolevaid kliente.
Foursquare-i kaudu on võimalik teavitada oma kliente allahindlustest, eripakkumistest, uutest toodetest ning teenustest.
On ka suur hulk inimesi, kes check- in rakendust kasutavad, et toetada konkreetset ettevõtet ja anda omapoolne panus selle tuntuse suurenemisele ning avaldada sel moel tunnustust. Kui varem inimesed lihtsalt rääkisid suusõnaliselt, et käisin eile kohvikus ja sain super teeninduse osaliseks, siis nüüdsel ajal kasutatakse selleks sotsiaalmeediat ja nutitelefone. See annab suure ajasäästu, sest korraga on võimalik informeerida suurt osa oma tutvusringkonnast saadud filmi-või restoranielamusest, heast teenindusest jms.
Teada on fakt, et üks efektiivsemaid meetodeid, mis inimeste ostuotsuseid ja käike mõjutab on just sõbra soovitus. 90 % inimesi usaldab reklaamidest rohkem siiski sõprade soovitatut. Soovituse peale valitakse arste, kohti kus einestada, autoteenindust, head poodi jne jne.


Kui rääkida veelkord numbritest, siis igal Facebooki kasutajal on keskmiselt 130 sõpra. Kui teie ettevõttesse teostab iga päev kasvõi 15 inimest chek-in-i, siis näeb seda juba 1950 inimest.
Kuidas panna inimesed check-in`i tegema?
• Esmalt teavita kliente kodulehel ja sotsiaalmeedia lehel, et ettevõttel on Foursquare`is konto ja meelita neid check-in võimalust kasutama. Innustuseks võib pakkuda präänikumeetodit ehk siis mõnda boonust check-in`i kasutamise eest. Näiteks: Foursquare klientidele kõik tooted -10%, iga viienda check- in`iga saab tasuta kohvi jne. Selline boonus paneb tarbija tegutsema ja enda tegevusi ka oma sotsiaalmeedia seinal kajastama.
• Näitamaks, et ettevõttel on Foursquare`is konto võib ettevõtte uksele paigaldada sellekohase kleebise.
Foursquare plussid ettevõttele:
• Foursquare-is on tarbija käitumist võimalik analüüsida.
 Võimalik on Teada saab täpse check-in`ide arvu
 Kes on sinu püsiklient
 Mis ajal tehakse enamus check-inè
 Kui paljud check-in`i teinud klienti seda oma sotsiaalmeedia seinal jagavad
• Saada klientidelt tagasisidet
• Edastada infot, uusi pakkumisi, soodustusi
• Võimalus tuntuse ja külastajate arvu suurendamiseks

Foursquare miinused:
• Alati on keegi, kes pole teenuse või kaubaga rahul ja seega on ka võimalus, et keegi kajastab enda ebameeldivat kogemust Foursquari `is. Sellisel juhul, kui ilmub negatiivne kommentaar, paku välja lahendus või uuri, kuidas oleks võimalik asju lahendada ja tee seda avalikult, et ka teised lehele sattunud näeksid, et ettevõte püüdleb alati parima teeninduse ja lahenduste poole.
Hea konto näide koos pakkumistega.

Miks kasutab MultiMeediumi 21. aastane Kerli Foursquare`i:
• Võõras linnas hea on hea ülevaateid kasutada, et kuhu minna. Teised kasutajad jätavad konkreetse koha kohta oma soovitusi ja kommentaare ehk „tip`e“.
• Kui näiteks klubisse end sisse tšekid, siis näed automaatselt, kes veel su sõpradest seal on.
• Sa saad teha fotosid kohtadest, kus sa oled käinud ning end sisse tšekkinud, jättes teistelegi neid vaatamiseks- moodustub pildigalerii.
• Orienteerud kiirelt, kus su sõbrad parasjagu asuvad.
• Ettevõtete sooduspakkumiste kasutamine. Näiteks teen 10 chek-in`i ja saan midagi tasuta.
• Kiire suhtlemiskanal. Olen kohas X, sõber küsib, et kuidas koht tundub; saan kohe vastata, et lahe koht ja maitsvad koogid, tuled ka?
• Lõbus võistlusmoment sõprade seas. Igal kohal on olemas nn „mayor“ ehk see, kes on seal kõige rohkem sissetšekkimisi teinud; toimub punktide kogumine jmt.
• Asukoha põhiliselt näed, mis teised söögikohad, klubid, poed jne, veel su lähedal on. Kes su sõpradest seal käinud on.
• Foursquari „võlud“ tulevad esile nutitelefoni kasutades.

Kirjutas Kristi Lilleorg Sinha