Meil kõigil on see üks sõber, kes jagab hullumiseni igat kampaaniat, mis Facebookis üldse eksisteerib. Ta on nagu postiljon, kes sulle igal hommikul rämpsposti kirjakasti paneb. Praeguseks on enamusel postkastide peal kleepsuke, millel on kirjas: “See ei ole prügikast. Ainult tellitud post, palun!”. Ning täpselt sama teeme me ka Facebookis, kui blokeerime (peidame) sõbra postitused enda uudistevoos.
Arusaadav on miks – me tahame saada põnevaid uudiseid, mitte tuima reklaami.

Pane like-kommenteeri-jaga


Erinevad piltpostitused stiilis “pane like-kommenteeri-jaga” on, olgem ausad, inimesed ära tüüdanud. Meil on kõrini sellistest auhinnamängudest, sest tegelikult need ei ole ju mängud! Kus on põnevus, nuputamine, võistlemine, strateegia? Sellist tüüpi postitused (pilt, millel on juhiseid andev pealkiri) ei suuda pakkuda eelnimetatut. Et vältida inimeste “jälle peab jagama” reaktsiooni ning asendada see huviga, võiks näiteks lasta professionaalidel teha auhinnamängurakendus. Miks?

1. Rakendus annab palju rohkem võimalusi kui postitus. Kui rakendus on võimaluste poolest nagu lego, siis postitus nagu pusle.
2. Rakendus võimaldab koostada enda fännide andmebaasi, mille puhul saab fännide kohta täpsemat infot (näiteks e-mail, elukoht jne). See annab sulle selge ülevaate ettevõtte sihtgrupist ning on abiks edasiste otsuste tegemisel. Ainult postitamisega tegeledes on sul teada enda fännide kohta ainult nimi ja sugu ning Insight jagab üldist statistikat.
3. Auhinna loosimise teeb rakendus ise. Postituse puhul kulub loosimiseks väga palju tühja aega, sest keegi peab ükshaaval osalejad kokku koguma.
4. Rakendusega tegeleb meeskond, postitusega tegeled sina üksi. Kes on sellist hirmsat vaeva näinud, see mõistab, millest räägin. Taaskord säästad oma närve ja võidad aega.
5. Rakendus annab hea võimaluse eristuda ja pakkuda enda fännidele midagi enamat, kui lihtsalt pilti ja juhiseid.
6. Rakendusel on statistika, mis näitab asukoha järgi, kus on kõige rohkem osalejaid, millal on inimesed kõige aktiivsemad jne. Postituse puhul näed like arvu, kommentaare ja jagamisi.
7. Rakendus on põnev.

Hea näide Facebooki rakendusest

Ma ei ütle, et piltpostitus on mõttetu ja see tuleks ära unustada. Kindlasti teatud hetkedel see õigustab ennast, kuid mitte auhinnamängu puhul. Pikemas perspektiivis on soodsam ja arukam tellida mängurakendus.

Võtan kokku postituse inimliku ülestunnistusega. Ka mina jagan paljusid postitusi, et osaleda loosimistel, kuid ma muudan jagatava postituse nähtavaks ainult grupile “Close Friends”, kus pole ühtegi inimest! Seega ma teen täpselt nagu palutud, kuid mitte keegi seda jagamist ei näe : ). Huvitav, kui palju on selliseid “jagajaid” veel?

Kirjutas Kerli Tarum