02.06.2011
Külalispostitus: Mis asi on lingimahl?
Lingimahl on mõiste otsingumootoriturunduse valdkonnast ning väga oluline osa veebilehe optimeerimisel otsingumootoritele. Lühidalt tähendab lingimahl – ühelt veebilehelt teisele veebilehele läbi lingi edasikantavat tähtsust (lingijõudu). Lingimahl kandub edasi nii sissetulevate linkide kaudu kui ka väljaminevate linkide kaudu ja ka veebilehe siseselt alamlehtede vahel linkides. Lingimahla edasi ei kanta, kui link sisaldab „no-follow” silti, mis tähendab, et otsingumootorid ei indekseeri seda linki – kõige tihedamini juhtub seda blogide kommentaarides.
Otsingumootorite jaoks tähendavad lingid „hääle andmist” ühelt lehelt teisele, mida rohkem sinu veebilehe poolt „hääletatakse” ja mida tähtsamad need „hääled” on, seda olulisemaks sinu lehte peetakse. Kui sinu lehte peetakse oluliseks, siis ka otsingumootorid hindavad seda oluliselt kõrgemalt ja sinu veebilehe positsioonid otsingutulemustes paranevad.

Millised on head lingid?

Näiteks Google hindab iga lehe olulisust indikaatoriga PageRank (PR), mis on vääringus 0-10 PR, või puudub üldse. Mida suurem PR, seda tähtsam see leht on ning PR arvutatakse veebilehele viitavate linkide järgi.
Nüüd lingi olulisusest – mida suurema PR-iga lehelt sinu lehele link tuleb, seda olulisem see link on. Näiteks kui sinu veebilehele tuleb 1 link PR6 lehelt, siis selle kaudu saad oluliselt rohkem lingimahla, kui 10 linki PR0 lehelt.  Allolev pilt näitab illustratiivselt, kuidas lingimahl mõjutab lehtede PR-i.
Samuti loeb ka selle lehe relevantsus, kust link tuleb ning lingi ankrutekst.
Näiteks: http://www.multimeedium.ee/teenused/otsimootoriturundus/reklaam_yandex_rus/ – sellise lingi asemel võiks link olla hoopis – reklaam Yandex otsingumootoris.
Kuid tasub arvestada ka paljusid teisi faktoreid, nagu näiteks veebilehe sisu, mis on pea sama oluline kui linkimine. Selleks, et häid tulemusi saada, ei pea kõrge PR olema, see lihtsalt aitab kaasa. Oluline on väga hea sisu, mille tõttu hakkavadki teised sinu lehele linkima.

Soovitusi alustamiseks:

  • Kõigepealt loo väga head sisu oma lehele ja siis hakka linkima.
  • Lingid tee ka oma lehe siseselt, ühelt postituselt teisele.
  • Peamenüüs ära pane esimesteks menüülinkideks väikese tähtsusega lehti (ettevõttest, galerii, kontakt jne), vaid esimeseks aseta ikka kõige olulisim (teenused, tooted jms). Nii saavad kõige olulisemad lehed rohkem lingimahla.
  • Küsige viide (link) enda lehele ka partnerite ja tuttavate käest.
  • Ärge usaldage kahtlaseid lehti, „liiga-häid” pakkumisi, lehti kus on väga palju sarnaseid linke, madala kvaliteediga lehti.
  • Eelistage sarnase sisuga lehti ning kasutage ankruteksti nagu antud postituses olevatel linkidel.

Artikli autor Rene Meres nõustab ja viib läbi erinevaid reklaamkampaaniaid, SEO projekte, tegeleb veebilehtede kasutatavuse parandamisega ning analüüsimisega.