Mõjuisikute kasutamise plussid:

• Ettevõtte ja kliendivahelise suhte elavdamine
• Väärtuse lisamine
• Tuntuse suurendamine
• Suurem figureerimine meedias
• Järgijate arvu kasvatamine
• Uute klientide leidmine

Suurim viga mida mõjuisikut valides tehakse on see, et valitakse mõjuisik tuginedes ainult tema sotsiaalmeedia järgijaskonna arvule ning ei pöörata tähelepanu mõjuisiku sobivusele ettevõtte profiiliga.

Kuidas leida sobivaid mõjuisikud ehk influencerid?
Õppige oma klienti tundma, uurige kelle käekäigul ja tegemistel sinu kliendid kõige enam silma peal hoiavad.
Selleks, et eelolevale küsimusele vastust saada, võite küsimusega pöörduda ka otse klientide poole, loomulikult on ka abiks sotsiaalmeedia.
Tee nimekiri oma eriala ekspertidest ja arvamusliidritest, uuri ka keda sinu enda töötajad jälgivad ning kes on nende lemmikud.
Otsingul on ka abiks Google, eriala portaalid ja uudisteportaalid.
Kui nüüd on juba mingi esialgne valik mõjuisikutest olemas, tuleb nimekirja sorteerima hakata, et leida just need kõige sobivamad isikud/isik.

Abiks valikute tegemisel.
Hinnake mõjuisikute kodulehe ja blogi väärtust, väärtuse hindamisel on palju kasu MozZbar liidesest.
Tutvuge põhjalikult mõjuisikute blogi ja sotsiaalmeedia postitustega, et veenduda sealse sisu sobivusest teie brändi/ettevõtte tõekspidamistega.
Kas postitused on sarkastilised, humoorikad, intrigeerivad ning kas talle meeldib oma postitustega kõmu tekitada?
Lisaks sellele kui palju on mõjuisikutel sotsiaalmeedias järgijaid, võiks pöörata ka tähelepanu sellele, kui palju nende lehel olevat sisu meeldivaks märgitakse, edasi jagataks ja säutsutakse ning kui palju teised sellest räägivad. Kas see tekib arutelu.
Kas postitusi tehakse regulaarselt ja järjepidevalt.
Blogipostitusi võiks teha korra või kaks iga kahe nädala jooksul, sotsiaalmeedia puhul võiks postitused olla veel tihedamad nt 2-3 korda nädalas vähemalt.
Pöörake tähelepanu postituste kvaliteedile, kas kirjutatud on olulistel teemadel või jätab see pigem pastakast ,,välja imetud sisuga“ mulje.
Milline on kasutatud video- ja pildimaterjali kvaliteet.
Kas influencer teeb koostööd või sõbruneb teiste arvamusliidritega, avaliku elu tegelastega, kui jah, siis kellega?
Abiks on taas sotsiaalmeedia ja Google.

Ükskord kui olete sobiva mõjuisiku leidnud, keskenduge hea ja pikaajalise suhte ülesehitamisele.
Koostöö mõjuisikuga ei saa olla passiivne ja ühekülgne.
Tuleb ise olla aktiivne, influenceri poolt loodud sisu jagada, kommenteerida, tekitada arutelu.
Kuigi te astute üles kui ettevõtte esindaja, siis siin ei ole õige koht enda toote või firma reklaamiks.
Nõnda influenceriga aktiivselt dialoogi astudes, annate talle oma käitumisega märku, et mõtlete kaasa ning järgite huviga tema tegemisi.
Pöörake tähelepanu suhtesse inimliku aspekti toomisele, kogu suhtlus ei peaks toimuma ainult ettevõtte huvide ümber tiireldes, uurige ka kuidas saate teie mõjuisikule kasulik olla.
Kvaliteetne koostöösuhe võib panna influenceri panustama ettevõtte tegemistesse rohkem kui ette nähtud.
Hea ja terve koostöösuhte korral võib influencer juba ka ise välja pakkuda omapoolseid ideid kuidas ta ettevõttele kasulik saaks olla või kuidas ettevõtte tuntust ja edu suurendada.

Mida veel ise teha saad?
Ettevõtte lehtedele sisu luues ole loov, loo sisu, mis oleks kergelt hoomatav ja huvitav, vürtsita see näiteks influenceri arvamustega, ütlustega, intervjuuga jne.
Loo sisu, mis pakuks huvi ka influenceri järgijatele ja mida saaks ka influencer enda sotsiaalmeediakanalites jagada.

Lõpetuseks.
Influencerite kasutamine turunduses ei ole kindlasti lühiajaline projekt, see on miskit, millega tuleb pidevalt tegeleda.
See ei ole ka koht, kus saab alati kohe kõike rahanumbriteks ümberarvutada.
Kuid… ükskord kui sobivad mõjuisikud/mõjuisik on leitud, nendega hea ning usaldusväärne suhe loodud, on see kindlasti pingutust ja aega väärt ettevõtmine.