Minu kui noore inimese jaoks, kes on kasvanud koos interneti ja erinevate sotsiaalvõrkudega, kõlab pealkirjas toodud lause absurdsena. Kuid lisan, et ma mõistan inimesi, kes nii ütlevad. Toon võrdluse. Oletame, et sa pole kunagi Viru Keskuses käinud ning ma proovin seda sulle tutvustada, et milline see seest on. Pärast minu parimaid ponnistusi on sinu kogemus põhimõtteliselt samaväärne kui oleksid vaadanud Viru Keskust läbi lukuaugu. Ja on vägagi tõenäoline, et ütleksid, et sul pole Viru Keskusesse usku. Kuid tulemus oleks absoluutselt vastupidine, kui oleksid Viru Keskuses ise kohal käinud, erinevaid korruseid täpsemalt uurinud, poodidega tutvunud jne. Mõte on selles, et tihti vaatavad inimesed sotsiaalmeedia kanaleid läbi lukuaugu, mille tõttu arvamusi aetakse sassi eeldustega. Arvamus põhineb kogemusel, eeldus kujutelmal!

Ma olen sotsiaalmeedia fänn ja oman kontot rohkem kui viieteistkümnes kanalis. Selles postituses fokusseerun Instagramile.

Instragram on foto jagamisel põhinev sotsiaalmeedia programm, mida saab enda nutitelefoni installida ning erinevate kanalitega ühendada. Näiteks saab Instragramis tehtud pilte üleslaadida sama aegselt ka Twitterisse, Facebooki, Tumblrisse, Flickrisse ja Foursquare’i. See rakendus on 2 aastat vana (noor!?) ning praeguseks on maailmas üle 80 miljoni kasutaja.

Instagrami kasutamine põhineb lihtsal juhendil: tee pilt, lisa filter, pane pildile pealkiri, jaga pilti sõpradega. See lihtne virtuaalsammustik on maailmas loonud uusi trende, näiteks toidupiltide tegemine. Nagu iga sotsiaalvõrk, toimib see põhimõttel, et jälgin, mida teised teevad ja teised jälgivad, mida mina teen. Tavakasutaja jaoks on Instagram meelelahutuslik sotsiaalkanal. Kuid Instagram võib olla väga efektiivne kanal ka ettevõtte jaoks, kui seda oskuslikult kasutada. Hea näite saab tuua siit samast, Eestist. Tallinna Vanalinnas asuv klubi Studio’l on enda Instagrami konto. Klubis olevaid sündmusi jäädvustatakse ning hoitakse pidevat kontakti enda külastajatega. Kulu ettevõtte jaoks on minimaalne: konto loomine (max 5 min) ning tuleb leida inimene, kellel on nutitelefon ning talle meeldib pilte teha. See on kõige lihtsam viis fännidega kontakti loomiseks ja hoidmiseks.

Club Studio Instagrami screenshot

Laskudes sügavamale ning muutes postitamist tehnilisemaks saab võimsamaid tulemusi. Restoran Comodo New Yorkis kasutab ära toidupiltide menukust ning hashtag’e. Esmalt, hashtag on sõna, mille ette on lisatud # märk. Sellisel juhul toimib sõna nagu märksõna ning tuleb Instagrami otsingus välja.

Pildil on otsitud sõna “love” ning Instagram näitab kõiki pilte, kus pealkirjas, kommentaarides on olemas #love.

Comodo restoran on palunud kõikidel toidupildistajatel pealkirja lisada #ComodoMenu. Seega, nutitelefoni omanikud saavad lisaks menüüle ka toidupilte vaadata. See muudab tellimise inimestele lihtsamaks, pilt räägib ju rohkem kui tuhat sõna. Samuti inimesed, kes positavad pilte tulevad välja sõprade uudistevoos, mis lisab piltidele populaarsust ning omakorda restoranile populaarust. Vaata videot:

ja loe ahjuvärsket uudist SIIN.

Viska pilk peale ka huvitavale statistikale ja Instagrami blogile.

Lõpetuseks, üle 80 miljoni kasutaja on tõsiselt võetav number. Instagramis mitte osalemine ei tee seda väheusutavaks kanaliks, teadmiste puudumine teeb. Kindlasti laadige see rakendus endale nutitelefoni/tahvelarvutisse ja tutvuge ise lähemalt. Olge loovad. Olge sotsiaalsed.

Kirjutas Kerli Tarum