Müügi lõpetamine on müügiprotsessis kõige tähtsam ja ka kliendi jaoks väga vajalik müüjapoolne teadlik tegutsemine.
Sa oled hea suhtleja, toodet/teenust hästi tundev, esitlust suurepäraselt sooritav, õiges kohas naeratav, vajadusi selgitada oskav, aktiivne jne supertubli müügiinimene, AGA müügitulemused on mitteootuspärased või kesised. Võib olla su toode/teenus pole kvaliteetne või on hind paigast ära, aga reeglina on peamine põhjus selles, et sa ei lõpeta müüki või ei tee seda õigesti.
Kuidas siis? Müügi pead lõpetama sina, mitte ootama, millal ostja ütleb ise “Ok, ma ostan ära”.
Miks nii? Miks klient ise ei võiks teha oma otsuse ja valiku? Klient pole ju rumal inimene.

Põhjused, miks müüja PEAB ise lõpetama müügi:
• Kliendil võivad tekkida kõhklused, otsustusvõimetus, sest ta ei tunne toodet/teenust nii hästi kui sina.
• Klient ei valda teemat nii hästi, kui sina: ta ei tea kas, kus ja mis hinnaga saaks veel sama hea toote. Sina pead andma infot ning püüdma kliendi aega kokku hoida ning pakkuma ostuvõimalust kohe täna, siin ja praegu.
• Kui sina ei lõpeta müüki TÄNA, lased kliendi mõtlema või ringi vaatama, siis ta tuleb ehk tagasi (kui just ei osta sarnase hinnaga sarnase toote konkurendi käest), aga ostab sinu kolleegi käest (kes saab ka müügipreemia).

Mis on veel tähtis müügi lõpetamisel:
• Müüki juhid alati sina, mitte klient. Sina oled see, kes ütleb kliendile mida ja millal edasi teeme. Kui annad “ohjad” käest ära, siis ei kulge müük selles suunas, mida sina soovid, vaid läheb nagu juhtub või klient juhib selle nii, kuidas talle kasulikum on. Sina pead olema ka see, kes teeb ostuettepaneku.
• Tee esmane ostuettepanek kohe peale toote tutvustust.
Näiteks ütle: „Tundub, et oleme Teile parima lahenduse leidnud.
…Kuidas see soovitatud komplekt Teile sobib?…
…Mida arvate, mitu tükki Te ostate? jne“
• Ära unusta, et võid pärida kinnitust peale IGA vastuväite käsitlemist või täpsustavat küsimust.
„Kuidas nüüd sobib, kas „pakime“ ära?“
NB! Leia omale sobiv „lõpulause“. Selline, mis vastab sinu iseloomule ning ei tundu sulle pealetükkivana.
Üks müügiinimene oli hiljuti minuga nii julge, et ütles „See on nii hea toode, et peate selle kindlalt ära ostma!“.
• Räägi selgelt, aeglaselt ja ÄRA KARDA PAUSE. Pausid on müügi lõppfaasis eriti vajalikud.

Kirjutas Nelly Vahtramaa