Mina olen MultiMeediumi värskeim liige Anna-Maria ning vanust on mul 19 aastat, mis tähendab, et kuulun Eesti Facebook’i statistikas kõige suuremasse vanusegruppi (18-24).

Jah, just, kõige rohkem kasutavad Eestis Facebook’i noored vanuses 18 kuni 24. Järgmine suurim vanusegrupp on 25 kuni 34.

Statistikad kõik näitavad, et minu vanusegrupis olevad noored eelistavad Facebook’i praktiliselt kõikidele teistele sotsiaalmeediakanalitele ja blogisaitidele.

Miks aga meile Facebook meeldib?

  • Tagasiside kiirus

Kui postitada midagi oma Facebook’i seinale, siis äärmiselt suur tõenäosus on, et sellele reageeritakse paari minuti jooksul. Tahan oma ühte mõtet jagada kõikide oma sõpradega ning saan juba päeva lõpuks teada, mida enamus neist sellest arvab – see on lahe.

  • Vestluste ”pealtkuulamise” võimalus

Noored on ühed väga uudishimulikud olevused. Facebook on meile elu väga lihtsaks teinud, me saame kursis olla kõikide oma tuttavate tegevustega – lihtsalt kirjutame nime sisse ja vaatame mida uut Seinal toimub (kõigiga see muidugi ei toimi, mõni on väga privaatseks ära peitnud oma konto). Kui tunneme, et võiksime vestlusest osa võtta, siis kas klikkame ”Meeldib” või kirjutame mõne kommentaari ja automaatselt olemegi jooksvalt kursis selles vestluses toimuvaga, sest teavitus tuleb ju kohe, kui  seotud vestluses midagi uut on.

  • Fotod, videod, muusika jne kõik ühes kohas kõigiga jagatud

Punkt ise juba ütleb kõik. Jagad mida tahad, sealt, kust tahad (sest Facebook võimaldab praktiliselt KÕIKE jagada). Tead, et mõni tuttav lisab alati head muusikat, teine paneb üles häid videosid ja kolmas jagab naerukrampe tekitavaid pilte.

  • Vähem aega nõudev kui blogimine

Blogi-buum on küll üle läinud, aga noorte vajadus end väljendada mitte. Nüüd me lihtsalt jagame oma elus toimuvat kokkuvõtlikumalt 420 tähemärgi abil. Võiks ju loota, et aja kokkuhoidmise pealt võiksime kiiremini jõuda kooliasjade juurde 😀

______________________________________________________________________________

Kui nüüd rääkida asjalikumast poolest ehk siis sellest, kuidas ettevõtted ja ettevõtjad peaksid noortega Facebook’is suhtlema, siis saan öelda seda, et võitjad on juba puhtalt need, kes minu vanusegrupile suunatud kampaaniaid teevad. Nii palju kui ma oma paari aastasest Facebook’i kasutuskogemusest olen näinud, oleme meie need, kellel SHARE (Jaga) –  LIKE (Meeldib) – COMMENT (Kommenteeri) on praktiliselt sisse kodeeritud ja just nende nuppude vajutamine tekitabki ju kõige rohkem melu Facebook’is 😉

Usun, et kampaaniate valmistamisel on üheks suurimaks eeskujuks Photopoint’i Pentax’i auhinnamäng, mis ummistas mu Teavituste tahvlit iga paari minuti tagant. Ise ma sellest mängust osa ei võtnud, aga vot tean sellest rohkem, kui tahaksin (tähelepanu on neil saavutatud).